2010. szeptember 5., vasárnap

Első hét a suliban

Hát ezt is túléltem, mármint az első hetet, a suliba.
Hogy őszinte legyek, rosszabbra számítottam, mármint, hogy nehezebb lesz beilleszkedni, és hogy nem lesznek ennyire kedvesek az emberek, az, hogy az órák legtöbbjét alig értem, mert franciál annyira még nem tudok annyira jól, az pontosan olyan, amire számíottam, csak ülsz és mosolyogsz, és ha kérdeznek, mondod hogy 'Oui' mivel az emberek nagy része nem rossz szándékú, ezért ez a válasz nagyon univerzális. Persze azért a hét vége felé már azért ennél koplexebb válaszokat is tudsz adni, vagy legalább a kérdést megérted. :)
Pár hét, bár szerintem sokkal inkább hónap, és ez is a probléma is ki lesz lőve.
Szóval az első napokban érthető módon a cserediákok zárkozottan együtt voltunk, minden óra utána szekrényünkhöz mentünk és ott beszélgettünk, megvitattuk egymás tapasztalait, meg hogy kinek milyen osztálya van, stb, meg ebédelni is együtt ettünk. Amugy annyira nincs sok cserediák, összesen 8, ebből 5en ugyan abból a szervezttől jöttünk. Rajtam kivül vannak itt Ausztriából, Norvégiából, Finnországból, természetesen Németországnól (ők mindenhol ott vannak! :) ) és Dominikából is.
De szerencsére azért a már Pénteken már a helyi erővel ebédeltem, tehát próbálok elszakadni a többiektől, hogy legyenek kanadai barátaim is, de azért ez nem azt jelenti, hogy a többiekkel sem leszek jóba többet, mert azért jól el tudunk lenni és ritka sok hülyeséget össze tudunk hozni pillanatok alatt, ami nagyon pozitív.
Igazából az órákról annyira nem tudok és nem is akarok sokat mesélni, egyetlen óra ahol pontosan tudom hogy mi van, az természetesen az angol óra, szóval ez mindig egy felüdülés a napba, mert a sok bután nézés után egy óra, ahol tudsz érvényesülni. Még talán a franciát érdemesebb megemlíteni, ahol második nap az iskola úgy döntött hogy a legjobb csoportból átrak egy másikba, nem is értem hogy miért... :)
Szóval az új csoport tetszik, gyengébb, de több dolgot értek. Ami jelentősebb esemény, hogy rögtön első órán egy 200 oldalas átfogó esszét kért tőlem a tanár, franciáú, 3 téma közöl választhattam.. 5 perces egyeztetés után abban maradtunk, hogy írok amiről tudok, és amennyit tudok, és a legfőbb érvem az volt, hogy 200 szót önmagában nem tudok franciáúl, nem fogy 200 oldalas esszét. Végülis egy egész oldalt sikerült teleírnom, persze szótár segítségével, és persze magamról, meg amiről nagyából tudtam arról írtam.
A a többi órán sem említésre méltő dolog nem volt, van még matekom, Éthiqu, és törim és persze rajz, ami azért jó, mert könnyen lehet társalogni anélkül hogy a tanár beleszólna szóval azt pont ezért választottam, kis kikapcsolódás is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése