2010. augusztus 30., hétfő

Hát, itt is elkezdődött a suli...

De még ne rohanjuk ennyire előre, mert az elöző bejegyzés óta és az iskola kezdete között is elég sok minden történt velem.
Ott hagytuk abba ha jól emlékszem, hogy Québecbe voltam. Hát igen. Még amikor a reptérről jöttünk haza, akkor elhaladtunk egy buszgyár mellett, és megragadta a szemem, a sok sárga iskolabusz, ami ugyebár otthon nincs, és mondta anyukám, aki egyébként egy buszos cégnél dolgozik, hogy lehet hogy el tud engem oda vinni.
Hát keddenm szóval nem sokkal azután meg is történt, mert a cége vett új buszokat és engem is magukkal vittek.
Ha nem is vagyok annyira fanatikus, mint azt ők hiszik rólam a buszokkal illetően, azért jobb volt otthon ülni és nemtom mit csinálni.
Egyik nap például elmentünk autózni egészen az Amerikai határig, tehát hogy a vidéki levegőból még többet szívjak megamba, meg persze a helyi tájban is gyönyörködhettem.
Szombaton volt egy nagyobb családi összejövetel, ahol az egész család ott volt, kb 40 fő. Ami annyiból volt több a megszokotnál, hogy a család saját tavánál volt, ahol van egy kisház, és nem messze onnan folyik egy folyó is, tehát eléggé izgalmas volt, főleg, hogy a folyóhoz egy 45fokos lejtőn kell valahogy lejutni, majd ott vagy rögtön a völgybe. Felfelé ez annyiban volt izgalmasabb, hogy a nagypapa saját úton akart felmenni, tehát árkon bokron keresztűl, ami a szúrós növények miatt kellemetlenebb, mint a kijárt, de én még lent önként vállaltam, hogy maradok a végére, és összeszedem a gyerekeket, ha baj lenne, ekkor még nem tudtam, hogy ez volt a legjobb döntés, mert egyrészt kijárt volt az út mire én odaértem, másrészt, amikor megálltunk hogy merre is tovább, sikerült legtöbbször egy szederbokor mellett megállni, ami meglehetősen ehető és finom volt.
Emellett még sok más mindent csináltunk, vasárnap egész nap Quebecben voltam a családommal, bejártuk azokat a helyeket, ahol még nem voltam, voltunk a parlamentbe, szóval zajlott az élet rendesen.
De most jöjjön az a téma, amire a cím, vagy nemtom mi is utal, az iskola.
Amint már korábban azt leírtam, hogy egy elég nagy iskola, és sok minden van itt, szóval ebből kifolyólag nem volt akkora nagy újdonság, de azért mégiscsak más volt, üresen mint ma.
Hát, először talán azt érdemes elmesélnem, hogy hogy is néz ki meg hogyan működik az iskola rendszer.
Reggel 9 órakor kezdöik a tanítás, ergo, 7:30kor bőven elég ha felkelek, ami eléggé komfortos az otthoni 6al szemben. 1 óra 75perces, utána 20perc szünet, délelött van 2 órád, utána 1óra 25 perces ebéd szünet, majd délután megint 2 óra, de közte 20perc szünettel. Szerintem ez így eléggé korrekt. :)
Nekem a mai nap, ami igazából egy bemelegítő nap volt, rövidített órák, meg ilyenek, eléggé tetszet, már amennyire egy suli jó lehet, ez az volt.
A tanárok jófejek, szóval ha nem is beszélnek angolul, lelkesek és segítőkészek, szóval velük nem hiszem hogy baj lenne. Ami viszont zavaró, hogy ez ugyebár a végzős osztály, de az egyetem és a suli között, még van egy suli, ami 2 évig tart. Szóval és most elviekben 16 évesekkel lennék 1 osztályba, de van olyan óra, amikor 12-13 évesek is vannak (arcra) az osztályban, és hát így nehéz barátkozni, hogy mindenki kisebb nálad, egy 17 éves sem volt, szóval muris lesz, első nap szokásosan, a cserediákok jól összeragadva voltunk, még mindenki egy kicsit zárkozottabb, de szerintem jó lesz ez. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése